Tikat hakanneet linnunpönttöjä uuteen uskoon. Oon niitä nyt viisi kappaletta kunnosttanut keväälle valmiiksi. Vielä on muutama, joihin pitää laittaa pellitys.
Nyt on kahdeksassa pöntössä pellitys, kolmesta vielä puuttuu. Yhdessä käynyt tikka tutustumassa, saa nähdä pesiikö siinä.
Kolmessa pöntössä talitiaiset käyneet tutustumassa, yksi sinitiainen ja yksi minulle tuntemattomampi pikku lintu. Kirjosiepot ei oo vielä tulleet, niitä pesi viimekesänä kahdessa pöntössä.
Kaikkiaan viimevuonna pesi kuudessa pöntössä kahdeksasta. Kaksi kirjosieppopariskuntaa, kolme talitinntipariskuntaa ja yksi olisko ollut lepälintupariskinta (rinta oli punaruskea).
Lintulaudoilla käynyt kevään mittaan punatulkkuja tali-/ sinitiaisia, varpusia, mustarastaspariskunta , käpytikkoja pari kpl, pähkinänakkeli, peippoja, viherpeippoja ja urpiaisia. Pari oravaa on myös käynyt. Kaksi harakkaa (pesivät tuossa tontin rajalla olevassa kuusiaidassa. Kaksi kyyhkyä käväisi muutama päivä sitten, nekin pesivät tuossa tontin kuusiaidassa.
Oon syöttänyt nyt lumien aikaan 22 kg auringonkukan siemeniä ja 10 kg sekasiemeniä( kauraa, maapähkinöitä , auringonkukan siemeniä ja mitä lie muuta siinä sekapussissa. Kauranjyvät ei taho kelvata.