Välillä tämmöistäkin...
Kävin parina päivänä hillassa. Ekapäivänä keräsin 2,5kg, tänään samoilta jäljiltä 2,8 kg. Joku oli ehtinyt väliin... oli tuore nuotio hillajängällä
No meitä on moneksi. Sain kuitenkin korpihillaa vajaa kolme kiloa. Olis siellä ollut enempikin, mutta olis pitänyt siirtyä koko ajan poispäin autolta. Lämmintä ainakin +23 astetta... Pelasin "varman päälle", olin lopulta parin kilometrin päässä autolta ja vaikka hilloja näkyi vielä kauempana, en riskeerannut, vaan tyydyin tuohon kolmen kilon annokseen. Meille riittää, (viime vuonna keräsin 16 kg, aika paljon on vielä niitäkin syömättä) en enää kerää sukulaisille tai tutuille.
Voin kyllä lähteä kaveriksi, jos joku on kaveria vailla kyseiseen hommaan.
Kävin tulomatkalla katsomassa minun varsinaista hillapaikkaani. Siellä oli kaksi pakettiautoa, takakontissa näkyi viisi 30 litran saavia. Porukka (5 hlöä) oli ruokatauolla, en mennyt 100 m lähemmäs.
Se jänkä tuli varmaan tyhjennetyksi, hyvä niin. Nyt näyttäis olevan hillaa pikkujängilläkin. Avosuot ovat tyhjiä - ainakin minun havaintojen mukaan (kiikaroin paria sellaista). Tai sitten ovat pieniä...
Tämmöisissä maisemissa...

Tässä kahden reissun saalis