Myryn kanssa lintujahdissa. Käytiin Susivaarassa ajelemassa - tyhjää - hieman satoi lunta ja oli hämärää, ei ollut linnut puissa. Susivaaran tiellä oli kaksi autoa juuttunut lumeen, onneksi molemmat pääsi ajouralle ja matka jatkui. Minä käännyin toisen auton kohdalla takaisin, piti kyllä suomia vähän kääntöpaikkaa
Pelkkä takavetoinen pakettimersu joutui käyttämään lumikolaa, että pääsi takaisin ajouralle, lumen alla ajouran levyinen jääkerros..
No siellä ei ollut lintuja, mutta oikaisin Ristimaan tien läpi ja Kalkkimaan louhoksen ohi ja Isoahon aukon kuusenlatvassa olin katssovinani, että siellä kuusen latvassa on lintu. Ajoin levikkeelle, laskin Myryn autosta ja kävelin 40-50 m , missä lyhin matka kuusikon reunaan. Arvion matkaksi yli 150 m. Kello oli varttia vaille kolme, alkoi hämärtää. En oikein uskonut itsekkään osumaan, mutta yritin. Laukaus ja lintu läksi liitämään aukon reunaa tullen koko ajan alaspäin. Komento "hae" Myrylle ja suunnan näyttö. Kävelin sinne, mihin olin linnun nähnyt viimeksi laskeutuvan. Reilu 300 metrin päässä näin Myryn yhden kuusentaimen luona jotain touhuavan, kävelin sinne ja siellä oli homenokka kuolleena. Osuma selviää, kun puhdistan linnun.
Myry kyllä löytää linnut, tappaa ne, mutta ei tuo. Siinä vielä harjoittelun paikkaa.
Komia Joulumetso, 4,710 kg
On se CR 457 .017 wrm vaan erinomainen jahtiase, jopa parempi kun Sakon 5,7x43 tai 12x70 cal Tikkarihla.
Molemmilla omat hyvät puolensa esim. kaurisjahti.

Osuma

Sydämen läpi

Näky syöneen kuusen neulasia ja hiojina 2,5 mm kvartsikivet.