Käväisin "syyslomalla" P-Karjalassa muutaman päivän. Menin keskiviikkona mökille, illalla pari astetta lämpimän puolella. Torstaina satoi koko päivän, välillä vettä välillä räntää... perjantai pilvinen, mutta kuiva, lauantai aamuna tuli viisi cm lunta, yöllä vettä, että tyypillinen minun syyslomasää
Keskiviikkoilta meni "asettautuessa taloksi", mökin ja asunnon väli 500 km on pikkuinen ongelma...
Torstaiaamuna "sattoo tihhuutti", lähdettiin kuitenkin Rollen kanssa metsään Itä-Kuusjärven seuran aluelle - vanhoja muistelemaan..
Rolle haki kolmessa eri paikassa kuusi ja puolituntia - tyhjää. Otin muutaman kuvan maastosta ja seuran majasta...
Otin Rollen autoon, joskus kolmen aikoihin , palattiin mökille ja käväisin rannassa katsomassa muuttosorsia... kymmenkunta joutsenta oli lahdella uiskentelemassa. Iltalennolla kuului muutama paukku
Rolle haki rantaviseikot, ei löytynyt ajettavaa:-( Kävin Pertin luona saunomassa...
Perjantaiksi olin ajatellut metsästysreissua Ossin kanssa, meni karille Ossin työkiireiden vuoksi - työ haittaa harrastuksia
Onneksi oli mahdollisuus käydä Jounin luona Höytiäisen saaressa (n. 300 ha) ajattamassa Rollella. Niinpä ajelin Kinahmoon, aamupalan jälkeen ajeltiin Jounin kanssa rantaan ja veneellä saareen...
Ilma oli vähän pakkasen puolekka, "rapsakka keli"
Rolle haki melkein kolme tuntia ja me istuttiin nuotiolla ja tarinoitiin, hyvin aika kului...
lopulta Rolle sai saaren eteläpäästä ajettavan ylös , ajeli sitä reilun puoli tuntia ja tunnin hukka - olisko mennyt jonnekkin kesämökin alle ??
Tunnin jälkeen sai ajettavan ylös ja ajeli sitä noin kaksi ja puoli tuntis, kunnes tuli minulle "kopiksi". Ammuin kolmesti - vielä "karkasi", Rolle tuli reilu minutti jäljessä, ohjasin sen jäljelle ja vajaan 50 metrin jäljityksen jälkeen otti haavakon kiinni, tarttui niskasta , ravisti pari kertaa ja se oli siinä
Käveltiin veneelle, ajettiin autolle ja Jounin luo syömään Sirpan laittamaa ruokaa
Lauantaiaamuna kuudelta satoi vettä, seitsemältä muuttui lumisateeksi. Kahdeksalta laitoin tutkapanna Rollen kaulaan ja laskin mökistä tarpeilleen...
Keittelin kahvit, tein eväät ja läksin ulos kuuntelemaan, josko olis saanut ajon - ei kuulunut vielä mitään. Tutkailin Rollen suuntaa ja tutka näytti mökin taakse vanhoille pakettipelloille. Kävelin sinne ja jäin odottamaan... ennen yhdeksää tuli pers* lähtö. Ajo kierteli mukavasti vanhoissa istutuskuusikoissa/-koivikoissa, ei tullut kuitenkaan ampumatilaisuutta. Kävi välillä rannassa ja palasi lähtöpaikoille...
Olin aina passissa "väärässä paikassa", jänis joko oli mennyt ohi, tai kiersi pienemmissä istutuskuusikoissa
Vähän ennen puoltapäivää meni maatilan pihaan ja tuli hukka...
Kävelin sinne, otin koiran kiinni. menin mökille, laitoin koiran autoon, laitoin mökin "talviteloilleen", pakkasin auton ja vaille yksi olin matkalla kotiin Tornioon
Mukava viikonloppu, vaikka jäniksiä jäi juoksemaan "pilvin pimein"
Huomenna "jälkikasvun ja heidän jälkikasvun" kanssa toisella koiralla makkaranpaistoon ja opettamaan pojanpojalle metsästyksen kiehtovuutta/-saloja
Muutama kuva kotisivujen puolella "syysloma 2010".