Tänään sit onnisti. Ensin klo 19.00 näin samalla pellolla kauriin, mutta kun kävelin sen 400m ja pellonreunaan, pelto oli tyhjä.
Jäin kuitenkin istumaan pellonreunaan, suojana oli vanhoja jo sammaloituneita heinäseipäitä ja selkänojana paksu koivu. kello oli vartin yli 19.00. Mietin pitäiskö lähteä toiselle pellolle, jossa näin muutama päivä sitten pari kaurista, toinen oli pikku pukki ja toisella en nähnyt kiikarilla katsottuna sarvia ollenkaan, vain isot korvat.
Jäin kuitenkin istumaan repulle ja kuluuhan se aika fasepookkkia selatessakin ja teetä juoden. Olin jo luovuttamassa istumisen., ku pellolle tuli pukki, tarkistin sen kiikarilla. Se katsoi minun suuntaan ainakin kolme minuttia, eikä liikahtanut ollenlkaan. Kun olin varmistanut, että pukki on, otin varovasti maassa olevan kiväärini ja siinä repulla istuessani tähtäsin seisovan pukin lapaluun reunaan. Matkaa oli noin 90 metriä - ihannematka - olin kohdistanut aseen juuri sille matkalle. Laukaus ja pukki hyppäsi metsään... kävelin pukin seisontapaikalle ja siitä metsään. Pukki makasi 15 m päässä metsänpuolella... Laukaus oli osunut juuri siihen , mihin olin tähdännyt, lapaluun kehonpuoleiseen reunaan. Laskin veret ja suolestin ja sitten 400 m pellonreunaa pitkin autolle. Se oli tämän kevään pukkijahdin täyttymyt. Ei tullut trofeesarvia, mut hyvää lihaa loppujahtikaudeksi.
Lisäys; jauhelihaa 3,2 kg ja paisteja ja soppalihaa 4,1 kg. Ruhopainoa en mitannut.
Jäniksiä oon nähnyt pelloilla kiitettävästi, että pakastimet saattaa täyttyä luomulihasta ensi syksynäkin. Tai ajokokeissa koirat saa helposti ajettavia ja hyviä tuloksia

Sisäänmeno

Ulostulo