Omista koirista sujuva-ajoisin oli xxx Jaakonpuron Juksu, kolmivuotiaana se oli varma ajuri, kelillä, kuin kelillä. Alkusyksyn lämpimät, kuivat kelit oli ehkä sen parhaita ajokelejä. Vesisade oli tosi hankala. Lumikelillä ajo oli keskinkertaista.
Nyt viime vuosina oon kuunnellut samanlaisia ajureita mm. xx Hakatien Rico, tosi mukavaa kuunneltavaa, rauhallinen, järkevä, rengastaa hukat niin pienellä renkaalla, ettei jänis joudu hukkaan. Erinomainen ääni.
Aivan samanlainen ajotyyli ja nopeus on xx Jänesharava Miskanvikalla. Rauhallinen ajotyyli, pienialainen hukkatuöskentely, erinomainen ääni.
Olin Pohjan lohkossa sunnuntaina tuomarina samanlaisen ajotyylin omaavalle nartulle, Jahti-Kallen Namulle. Nopea ylösottaja, nuori koira, lumen ykköstä vaille käyttövalio. Hyvin riitti "paukut" vielä toisenakin päivänä, vaikka oli syksyn vaikeimpia kelejä.
Kaikilla kolmella on samanlainen melko jälkitarkka, hyvin etenevä ajotyyli.
Kilvassa kuulin sujuva-ajoista koiraa Korpilehdon Kiira vaikealla kelillä lähes kaksi täyttä.
Lisää, kun tulee mieleen

Semmoinen uros kun AriAlin Arttu, vähän tiukka, erinomainen ääni, urosta sais tulla hiukka enempi, "paukut" kohillaan... miellyttävä kokemus, olin tuomarina CitySport ajoissa ...
Oon tuossa kuunnellut parina päivänä xx Haukka-ahon Viiviä jahtitilanteessa, erinomainen ja komeaääninen narttu. Vahinko, että Martti ei päässyt tänä vuonna KILPAan Viivillä. Parhaita narttuja, mitä oon kuunnellut.
Olin tuomarina 24.2. nuorelle koiralle Ajolumen Nappi. Jäi tosi hyvä kuva koirasta. Gepsin mukaan erittäin pienialainen hukkatyöskentely -> pitkien ajojen koira. ja ulkonäköäkin riittävästi