Olen minä käynyt Hertan ja Iitan kanssa tässä ed. kirjoituksen välilläkin, juoksuttamassa jäniksiä. Eilen olin ja, kun vein koemaastovarauslaput. Hertta irti pari minuttia yli kymmenen. Haki 2h 20 min ja perslähtö, oli se iloista kuultavaa, nyt tuli ääntä niinku Hertta parhaillaan antaa. Lunta satoi hiljakseen ja sitä on nyt siellä n. 30 cm, turvetyömaantien aurasivat, muut pistot auraamatta. Pehmeä lumi tuprusi tuulilasille... ei ois pelkällä etu-/takavetoisella päässyt maastoon.
Noin tunnin pyöritteli mukavasti metsässä, sitten soi puhelin - olin muutaman kynnenen metrin päässä autosta - jänis tuli tielle n. 60 metrin päähän, läksi minua kohti, kuuli varmaan puhelimen pirinän kun kääntyi ja läksi juoksemaan tietä pitkin poispäin. Juoksi n. 700 m ja tuli auratulle tielle ja sitä pitkin ties minne. Hertta tuli kolmen minuttian jäljessä ja ajoi äänen kanssa auratulle tielle, mutta ei osannut siitä jatkaa, teki kyllä metsänpuolella sadan metrin säteellä olevan ringin ja kävi kolme-neljäsataa metriä tietä siihen suuntaan, mihin jänis oli mennyt. Kiersi vielä kerran ajamansa jäljen, ei löytynyt. oytin hertan autoon klo 15.28 ja ajelin kotiin. Sanoin Soittajalle, että sinun soitto vei minulta jänispaistin...
No ensi kerralla sitten... Parasta oli, että ääntä tuli, kun parilla aiemmalla reissulla on kuulunut vai muutama minutti lähdössä ja sitten on seurannut hiljaa liikkeellä olevaa jänistä tuntisotalla...