Tänään Hannu K kanssa jahtimaille. Alunperin viikolla suunniteltiin, että lähdetään käymään Korkearovassa/Susivaarassa. Hannu soitti aamulla ja sanoi katsoneensa ulos parvekkeelta ja todenneen, että on hullua ajaa sinne saakka -55-60 km - tämmöisellä kelillä. Lumet sulaneet ja tiet aivan kaljamalla, yöllä satoi vähän vettä. Aamulla +4 astetta ja kostea keli. No teimme tärskyt Ojanperän parkkipaikalle klo 8.30.
Hannu oli eilen leikkauksessa, operoivat kättä. Ei ottanut asetta mukaan. No minulla oli autossa Toz ja Tikkarihla. Eiköhän me niillä pärjätä sanoin Hannulle.
Sitten vaan taipaleelle. Menomatkalla käytiin läpi irtilaskupaikkoja. Lopulta paikaksi sovittiin Tynnyrikummun soramonttu. Siitä laskin Kartun hakemaan klo 9.10.
Haku oli lyhyt (18 min) klo 9.28 läksi ajo.
Ajo oli sujuvaa ja hyvin selvitti jäniksen käyttämät tienpätkätkin, joskin ääneti. Meni ensin tiellä, sitten hyppäsi ojaan ja haki sieltä, jos ei löytynyt meni toiselle puolen ojaan ja sieltä ajo jatkui
Jänis kulki paljon melkein samoja jälkiä, mutta metsässä tuli vuolaasti ääntä.
Minä ajelin autolla aina sinne, mistä oletin jäniksen tulevan, kahdesti näin jäniksen, mutta kun näki auton hyppäsi metsään. Sitten menin nuotiopaikalle ja paistoin makkarat, Hannu oli jo paistanut omansa ja istui jonkin matkan päässä repulla ja odotti, että jänis tulee kolmannen kerran nuotiolle päin. Ja tulihan se. Minun vanha palvelija Toz paukahti ja näin kun jänis hyppäsi tieltä, toisen kerran PAM ja näin Hannusta, että kaato tuli. Karttu tuli kaadolle vajaa kolme minuttia jäljessä, jäisellä tiellä ei antanut ääntä. Kävelin Hannun luo ja kävin jäniksen ojan takaa risuläjän päältä Hannulle

Käveltiin takaisin nuotiolle. Paistoin toisen makkaran sillä aikaa kun Hannu suolisti jäniksen. Antoi Kartulle sisäelimet ja pään.
Kovasti kehui Karttua, "on sinulla Kalevi nyt ajokoira

". Tähän minun on helppo yhtyä.
Hannu tykkää Kartusta muutenkin, mm siitä kun se tuli kaadolle, niin tökkäsi kuonollaan Hannun polveen sitten nuuhkaisi jänista

Tykkää myös sen haukusta oli tänään 8 - 9 sukupuolileima 4 Kuuluvuus tänään 1.34 km Harjumaan lenkillä. Koko ajo kuultiin, puhdas metsä. Tulee uroksen matalampaa ääntä ja kirkas äänikin on vähän madaltunut. On kuulemma moniääninen.
Koko suoritus 2h20 min, tien selvitys teki tuon eron ajettujen ja haukuttujen minuttien välillä.